Bente Frandsen

Billede af Bente Frandsen

Mit navn er Bente Frandsen. Jeg bor sammen med min mand Poul-Erik.

Vi bor i et stort dejligt hus med tilhørende stor og legevenlig have i Houlkær, Viborg

Jeg har været dagplejer siden 1992 og nyder hverdagen sammen med børnene. Jeg nyder både det de bidrager med i min hverdag, men i høj grad også min mulighed for at udvikle børnene i deres første år af livet.

Jeg bruger min fritid sammen med mine veninder, i haven og med familien, som består af:

1 datter med 4 skønne børnebørn og mand, 2 drenge, den ene med 2 skønne børnebørn og kone, de er alle flyttet hjemmefra.

Billede af legeværelse

For mig som dagplejer, er det vigtigt, at skabe et miljø, der giver nære, trygge og hjemlige omgivelser. Et lille trygt miljø med en lille gruppe børn, der møder den samme dagplejer hver dag. Det giver mig mulighed for, at arbejde med børnenes udvikling.

Jeg vil både skabe et sundt forhold børnene imellem, men ligeledes til voksen, ved bl.a. at mødes med andre dagplejere og deres børn og udvikle deres sociale kompetencer.

Her er der tid og ro, til at blive selvhjulpen.

Ord som trivsel, glæde og udvikling, er nøgleord ved mig som dagplejer.

En hverdag her kan eks. foregå sådan her:

Når alle børn er kommet, spiser vi formiddagsmad, derefter laver vi forskellige aktiviteter, vi er rigtig meget ude. Vi går tur i skoven eller på legepladsen, vi mødes med / besøger en anden dagplejer, vi leger i haven da der er meget plads til både boldspil og leg.

På værelset kan vi klippe/klistre, danse, høre musik eller synge.

Her er også plads til at børnene kan lege frit og fordybe sig.

Helle Petersen Øgelund

Det er et godt forældresamarbejde, der skal lægge grund for barnets trivsel og læring. Derfor lægger jeg vægt på god feedback fra både jer forældre og mig som dagplejer.

Børnene sover efter deres behov. Typisk, sover børnene middagslur efter vi har spist frokost. Børnene sover uden for i deres egen barnevogn eller på en madras på legeværelset. De yngste børn kan have brug for en formiddagslur.

Der aftales hvornår barnets kommer og bliver hentet.

Medbring en barnevogn, en taske med skiftetøj, tøj til årstiden, bleer, en seddel med kontakt oplysninger på forælder.

Mit hjem er røgfrit.

Mandag: Kl. 06.45 - 16.35