Legestuen

Børnene i dagplejen færdes til dagligt i et lille og nært miljø. Men det er også vigtigt, at børnene møder andre børn.

Legestuen er et sted, hvor 3-4 dagplejere mødes sammen med deres børn og laver aktiviteter sammen.

Dagplejen har derfor lokaler i de forskellige områder. Dagplejere og børn mødes ca.  hver eller hver anden uge. Det er også her, dagplejerne planlægger fælles udflugter, aktiviteter omkring højtiderne og meget andet. En gang om måneden er de i legestuen hele dagen

I heldagslegestuen arbejdes der med "Tidlig opsporing og indsats" Se link længere nede til TOPI.

Dagplejen Område Øst har legestuer følgende steder:

Legestuer halvdags.

Legestuer i området

Houlkær - Klokkelyngen 19 (forhenværende gæstehus), kirkens lokale Odshøjvej 7A, hallen Odshøjvej 65.

Overlund - Klokkelyngen 19 (forhenværende gæstehus)

Ørum - Tjele Hallen, Tjelevej 9.

Hammershøj - Gymnastiksalen Hammershøj skole, Vorningvej 33

Løvel - Løvelhallen, Gl. Røddingvej 8

Rødding - Gymnastiksalen på Sødalskolen, Meldgårdsvej 24

I forbindelse med  dagplejerne i Viborg Kommune skal arbejde med TOPI "Tidlig opsporing og indsats", er de i heldagslegestue minimum 1 gang om måneden.

Heldagslegestuerne foregår følgende steder:

Houlkær - Klokkelyngen 19.

Overlund - Klokkelyngen 19.

Ørum - Bjælkehytten, Tjelevej 10.

Hammershøj - Spejderhytten , Jernbanegade 28

Løvel - Tinggade 25

Rødding - Røddinghus, Meldgårdsvej 28

Denne lille piece beskriver formålet med legestuen for både børn og voksne – og beskriver endvidere, hvilke roller og ansvar, der ligger hos dagplejere og hos dagplejepædagoger, for at legestuen kan fungere som optimalt læringsrum for børnene.

Legestuen pjece (til Digisource)_1_0.pdf

Shape Created with Sketch.