Bente Stephansen

Billede af Bente Stephansen

Mit navn er Bente Stephansen.

Jeg har været dagplejer siden 1995 og det er for mig en daglig glæde, at være sammen med børnene og følge deres udvikling.

Det er min største prioritet at få lov til at udvikle børnene som små sociale mennesker og stimulere dem sprogligt og motorisk.

Privat bor jeg med min mand og sammen har vi to voksne børn og tre dejlige børnebørn.

Billede af Bentes hus

Jeg bor i et stille villakvarter i Overlund.

Her har børnene en god stor have at boltre sig i med både sandkasse, gyngestativ og legehus.

Forældrene har mulighed for at have barnevognen stående under overdækket carport i løbet af ugen og jeg sørger altid for, at madrasser og dyner opbevares indendørs.

Indendørs har børnene deres eget legeværelse med plads til leg og aktiviteter i løbet af dagen. Derudover er der et værelse til de børn der sover bedst indenfor, samt et køkken-alrum, hvor alle dagens måltider spises sammen.

Dagen starter altid med at vi alle samles ved bordet, hvor vi synger og spiser sammen.

Ofte får børnene nybagte boller og frisk frugt.

Herefter er det tid til forskellige aktiviteter som fri leg inde og ude, maling, klistre eller hvad vi ellers finder på inden vi spiser frokost sammen.

Vi spiser formiddagsmad, frokost og eftermiddagsmad sammen. Jeg sørger for dagligt at variere maden, naturligvis tilpasset barnets alder og behov.

Dagligdagen bærer i høj grad præg af, at vi er ude så meget som overhovedet muligt.

Vi leger i haven, går tur i området med god mulighed for at udforske både naturen i den nærtliggende skov og de mange gode legepladser.

Vi er en gang i ugen afsted i heldags legestue.

Her mødes vi med tre andre dagplejere og alle deres børn. Der er ofte fokus på forskellige temaer som sprog, motorik og natur.

Vi forsøger at følge årstiderne så det vi har fokus på er aktuelt for børnenes dagligdag.

Helle Petersen Øgelund Mobil: 41 71 92 58

Det vigtigste for mig er åbenhed og ærlighed i mit samarbejde med forældrene.

Det betyder meget for mig, at det ikke bare er et sted hvor forældrene afleverer og henter igen.

Vi skal tale sammen og dagligt have en god dialog om, hvordan barnets dag har været, både inden det afleveres hos mig og når det hentes hjem til forældrene igen.

Det er meget individuelt og helt afhængig af barnets alder hvad de har behov for.

Derfor følger jeg altid barnets behov for søvn og tilpasser deres sovetid derefter.

Det sker i løbende og tæt dialog med forældrene.

Hvert barn har en kasse stående hos mig, hvor der skal være bleer og et fuldt sæt skiftetøj i.

Behovet for overtøj er efter årstiderne og jeg fortæller altid forældrene i god tid hvad der er nødvendigt og hvornår.

Barnevognen kan i hverdagene stå hos mig i en overdækket carport og jeg sørger for at madras og dyne opbevares indendørs om natten.

I tilfælde af sygdom kan barnets ting altid afhentes i min baggang og barnevognen i den overdækket carport.

Ved heldags legestue skal barnet afleveres og afhentes af forældrene i legestuen.

Mandag: Kl. 06.30 – 16.15

Tirsdag:   Kl. 06.30 – 16.15