Gurli Grøndal Jensen

Billede af Gurli Grøndal Jensen

Jeg hedder Gurli og jeg er gift med Jens. Vi har to voksne børn og vi har seks børnebørn. Jeg har været dagplejer siden juli 1987.

Jeg holder meget af arbejdet med de små, og giver dem ro og tryghed og støtter dem i deres udvikling ud fra Viborg kommunes læreplaner.

Billede af Gurlis hus

Jeg bor i hus i Løvel, med god plads ude og inde.

Jeg har et legeværelse, en fordelergang samt mit køkken som vi leger i.

Udenfor er der sandkasse, legehus, rutsjebane og et stort fliseareal til scooterræs.

Der er også en lille græsplæne børnene må lege på.

Jeg lægger stor vægt på, at vi kommer ud hver dag, jeg tror på “udebørn” er sunde børn. Vi bruger meget Løvels skønne natur som legeplads.

Vi går i heldagslegestue en gang om måneden. Det foregår i forsamlingshuset, der har vi en planlagt aktivitet om formiddagen, det er så godt for børnene at møde de andre børn og dagplejere. Det er også her vi laver TOPI. Derudover er vi i hallen et par timer om ugen, hvor vi bruger hallens redskaber, så alle bliver udfordret lidt på motorikken.

Jeg synes det er vigtigt at holde fast i traditionerne, så vi holder fastelavnsfest i legestuen.

Til jul holder vi julefest, laver dekorationer og vi er også en tur i kirke.

Når et barn har fødselsdag fejrer vi det her, men går også gerne på besøg hos fødselaren.

Anden onsdag i Maj fejrer vi dagplejens dag.

Jeg lægger vægt på det gode forældresamarbejde, hvor nøgle ordene er: Åbenhed, dialog, ærlighed og tryghed.

Da mit hjem er min arbejdsplads forventer jeg, at man respekterer mine åbningstider.

De mindste sover en formiddagslur efter behov.

Efter frokost sover alle middagslur. Jeg er i mod at vække børnene, da friske børn har lettere ved at tage i mod læring.

I barnets taske skal være:

• Skiftetøj
  • Overtøj der passer til årstiden
  • Om sommeren skal der være solcreme
  • Man kan tage en pakke bleer med, så siger jeg til når den er ved at være tom

Barnevogne og tasker tages med hjem om fredagen, barnevogne står under halvtag, om vinteren tager jeg sengetøjet ind.

Når vi er i heldagslegestue skal man selv fragte barnevognen derop.

Hvis jeg bliver syg sætter jeg barnets ting hen under halvtaget, så kan man hente det der.

Mandag: Kl. 6.30 - 16.20

Tirsdag:  Kl. 6.30 - 16.20