Inger Rasmussen

Billede af Inger Rasmussen

Mit navn er Inger Rasmussen. Jeg bor i et stort hus med en børnevenlig have. Jeg bor sammen med min mand, Gunnar og vores søde labrador, Buller, der er fra august-14.

Jeg har været dagplejer siden 1987. Jeg nyder mit arbejde, at give børnene de bedst mulige rammer at udvikle sig i. Alle børn er forskellige, selvstændige personligheder, som er med til at præge og udvikle både hinanden og mig.

Det er vigtigt for mig, at børn og forældre mødes af ro og hygge, at de synes, at det er dejligt at kommer  i min dagpleje.

Jeg vægter ro, hygge og gode muligheder for at børnene har tid og rum til at udvikle sig, både socialt, sprogligt og motorisk. Det er også vigtigt at børnene lærer at vise empati. Vi snakker om at passe på hinanden og trøste, hvis nogen er kede af det.

Billede af Ingers hus

Jeg bor i et stort hus i Houlkær. Her er god plads, både ude og inde.

Jeg har et legeværelse og et stort køkken alrum, hvor børnene kan lege og vi kan lave forskellige aktiviteter.
Uden for har jeg en have med sandkasse, legehus og andre legeredskaber. I haven er der også plads til fx at køre på scooter.

Jeg har en sød labrador, som hedder Buller. Buller er ikke sammen med børnene.

En dag hos mig kan se sådan ud.

Børnene bliver afleveret. Børn der kommer tidligt kan få morgenmad. Vi leger og hygger ind til alle børn er kommet.
Ca. kl. 9.00 spiser vi formiddagsmad. Det er typisk boller, frugt og vand.
Efter formiddagsmad har vi aktivitetstid. Her er det forskelligt, hvad vi laver. Vi kan fx male, gå tur på legepladsen, besøge kolleger i området. Jeg planlægger dagen ud fra den aktuelle børnegruppe.
Vi spiser frokost ca. kl. 11.00 og der får vi rugbrød og ofte også varm mad som pasta, pølser, kylling eller lign. til. Så er det tid for en middagslur og når de vågner af eftermiddagssøvnen, er det tid for eftermiddagsmad og leg indtil børnene hentes.

Hver anden uge går jeg i legestue, hvor jeg mødes med min legestuegruppe. Her har vi mulighed for, at lave andre aktiviteter og børnene kan vænne sig til at være en del af et større fællesskab.

Jeg planlægger aktiviteter ud fra årstiden og de højtider der er i løbet af et år.

Ved højtider planlægger jeg, sammen med mine kolleger, fælles arrangementer, som fx julefrokost og fastelavn for børnene

Jeg inviterer til forældrekaffe ca. 2 gange om året. Her har i forældre mulighed for at møde hinanden, samt jeres børn kan vise ”deres dagpleje” frem.

Helle Petersen Øgelund Mobil: 41 71 92 58

Jeg vægter et godt forældresamarbejde. Det er vigtigt at vi kan være åbne over for hinanden og, at vi kan sige til hinanden, hvis der er noget vi undrer os over.

Hos mig sover børnene efter behov. De yngste børn kan have behov for en ekstra lur i dagplejen og får derfor en formiddagslur. Efter frokosten får alle børn en middagslur.

Når dit barn har fået en plads hos mig, vil i blive kontaktet i E-boks af min dagplejepædagog. Her bliver i inviteret til et opstartsmøde hos mig.

Dagplejetasken skal indeholde:
Skiftetøj passende til årstiden
Overtøj til årstiden
Bleer
Ekstra sut
Engangsvaskeklude
Poser til snavsetøj.
Barnevogn med sele.

Hvis jeg bliver syg, får I en sms fra dagplejekontoret og vil herefter bliver ringet op og få tildelt en gæstedagplejer.

Mandag: Kl 6.35 - 16.20

Tirsdag:  Kl. 6.35 - 16.20