Jeanette Stahl Rasmussen

Billede af Jeanette Stahl Rasmussen

Mit navn er Jeanette Rasmussen. Jeg bor sammen med min mand Kim og vores yngste datter Freja fra 2003, (Vi har også Nadja fra 2000 der er flyttet hjemmefra) i Løvel.

Vi har en dejlig stor børne venlig have med legeplads og urtehave.

Jeg startede som dagplejer d. 1 april 2005 og nyder min hverdag med at passe på jeres små skønne børn, og medvirke til at udvikle deres sociale, sproglige og motoriske færdigheder.

Jeg er GRØN SPIRE, dvs. jeg er ude med børnene hver dag. Vi går en del i skoven og vores friluftliv og vi har til opgave hver dag, at fodre og passe vores dyr. Vi passer urtehave og drivhus og går meget op i at følge madens vej fra jord til bord.

Min fritid bruger jeg på min familie, hus og have og en del på bestyrelses arbejde.

Billede af Jeanettes hus

Jeg går meget op i at børnene føler sig trygge og at de værdsættes for det, de laver.

Det er vigtigt for mig , at I forældre trygt kan overlade jeres barn til mig og at I ved, at jeres barn har det godt. Jeg lægger stor vægt på åbenhed og ærlighed begge veje. Jeg forsøger at give børnene en god start på deres tilværelse. Jeg vil at vi skal have det sjovt sammen, at vi lærer mest muligt og at er vi ude i haven eller på anden måde  ude i naturen hver dag.

Vi fejrer alle årets faste traditioner sammen med de andre dagplejere. Fastelavn foregår i hallen hvor vi slår katten af tønden  og jul foregår i vores forsamlingshus, hvor vi hygger med børnene, danser om juletræ, julefrokost og som regel et besøg af julemanden.

Vi har også en dagplejedag i maj måned. Det plejer vi at fejre med en hyggelig gå tur rundt i byen med pyntede klapvogne og så mødes vi til boller og hygge.

Vi går også motionsløb hvert år, sammen med vores skole og børnehave. Vi går dog en lille rute som vi selv tilrettelægger.

Indtil kl. 9 møder alle børnene.

Ca. ved 9 tiden spiser vi formiddagsmad. Frugt og brød.

Derefter dagens aktivitet. Det afhænger lidt af årstiden, men vi kommer ud hver dag, mere eller mindre. Vi går tur, besøger andre dagplejere, går i skoven, på legepladsen eller bare en tur i sandkassen. En dag om ugen mødes vi i vores hal i Løvel sammen med de andre dagplejere. En gang om måneden er vi i heldags legestue i vores forsamlingshus.

Kl. 11 spiser vi frokost. Det kan være rugbrødsmadder med forskellig pålæg. Nogle gange laver vi f.eks. pølsehorn, æbleskiver, risengrød og lign. Vi øver os i at spise med gaffel, med fingrene og at spiser ”klappere”, så vi er rustet til børnehaven.

Kl. 12 Så er det tid til middagsluren.

Eftermiddagsmad når børnene står op igen. Frugt, kiks, brød.

Formiddagslegestue:

Vi mødes og spiser frugt sammen i hallen. Derefter synger vi og ellers er der fri leg i hallen. Vi stiller redskaber op som børnene bruger og så har vi en masse bolde og andre legesager, som også er til fri afbenyttelse.

Heldagslegestue:

Når der er heldagslegestue, afleveres alle børn i forsamlingshuset om morgenen.

Vi spiser formiddagsmad og har derefter enten en gå tur eller en aktivitet i huset, som passer til årstiden.

Vi spiser middagsmad og sover til middag derovre.

Når børnene står op igen er der lidt mad igen, ellers leges der  indtil de bliver hentet af forældrene.

Dagplejepædagog

Helle Petersen Øgelund

Jeg vil gerne at der er en åben og daglig dialog med jer forældre.

Jeg vægter meget ærlighed og fortrolighed så vi sammen kan sørge for at jeres barn trives og udvikles bedst muligt.

Her hos mig sover børnene som de har behov for. De små sover ofte en lille lur om formiddagen, men ellers sover alle børn en middagslur. Børnenes sove rytmer er noget vi i samarbejde finder den bedste løsning på.

I har mulighed for at have barnevognen og kassen stående hos mig i ugens løb. Jeg vil dog gerne I tager det med hjem i weekender, ferier og lign. Jeg tager dyner og puder ind om vinteren eller hele barnevognen.

I bedes sørge for at jeg altid har et sæt skiftetøj fra inderst til yderst. Derudover regntøj, termotøj og fodtøj, hjemmesko, sutter, div. cremer, skumklude/vådservietter og bleer. Ligeledes vil jeg gerne, at der er en rulle affaldsposer i kassen til snavsetøj, støvler osv. I låner en kasse af mig, så i behøver ikke købe en taske eller lign.

I behøver ikke sende hagesmække, vaskeklude og håndklæder med, da jeg selv har det. Men husk det når I benytter gæstepleje.

Når vi skal i heldags legestue skal børnene afleveres i Løvel forsamlingshus om morgenen og hentes der igen om eftermiddagen. I vil altid blive mindet om det af mig, så det er ikke noget i behøver gå og huske på.

Alle børnenes ting bliver stillet i carporten ved sygdom. Så er det nemt for jer at hente det.

Mine åbningstider er:

Mandag: Kl. 6.20 – 16.10

Tirsdag:  Kl. 6.20 – 16.10

Onsdag:  Kl. 6.20 – 16.10

Torsdag: Kl. 6.20 – 16.10

Fredag:   Kl. 6.20 – 15.00

Hvis man ønsker en plads og har brug for andre åbningstider end de nuværende, så kontakt venligst Jeanette for mere information.

Jeanette Stahl Rasmussen

Jordkløvervej 6