Jette Elkjær Hrab

Billede af Jette Elkjær Hrab

Mit navn er Jette Elkjær Hrab, jeg bor sammen med min mand Rainer, og vores hund Coco.

Jeg har været dagplejer siden 1997. Jeg elsker mit job som dagplejer, da der hele tiden er mulighed for nye udfordringer.

I 2010 tog jeg uddannelsen som pædagogisk assistent, hvilket var en berigelse for mit job.

Jeg bor i et dejligt stort hus, med masser af plads, da vores to egne børn er flyttet hjemmefra. Vi har 6 dejlige børnebørn.

Indsæt billede af stedet

Vi har en hund Coco, en labrador, hun må ikke være sammen med børnene, så det er kun gennem ruden de kan se hende.

En dag hos mig vil starte stille og roligt. Hvis et barn har brug for en formiddagslur er der mulighed for det.

Jeg ser gerne, at alle børn er her inden kl. 9.00 hvis andet ikke er aftalt.

Så spiser vi formiddagsmad og derefter har vi en eller anden aktivitet. Det kan eks. være legestue, besøg, en tur i skoven, eller noget kreativt herhjemme.

Ca. kl. 11.30 spiser vi frokost. Derefter sover børnene middagssøvn, de fleste har deres barnevogn med, men der er også mulighed for at sove inde.

Efter middagssøvn får vi eftermiddags mad. Hvis vejret er til der går vi ud og leger, ellers leger, synger eller læser vi.

Det er vigtigt for mig, at vi har et godt samarbejde, og er ærlige. Dette er med til at give en tryg hverdag for jeres barn.

Jeg forventer at alle tager deres fodtøj af indendørs, da der er legende børn på gulvet.

Når dit barn starter hos mig, går vi langsomt frem. Vi skal jo begge lære hinanden at kende, så dit barn bliver trygt. Dit barn skal måske til at indgå i en lidt anden dagsrytme, men det plejer at gå uden problemer. Fortæl kort om hvordan du håndterer barnets behov for søvn.

Jeg har en stor og dejlig afdeling, som udelukkende er forbeholdt dagplejebørn.

For at gøre det nemmere for jer, har i en kasse med skiftetøj, ekstra sutter, hagesmække og en anden kasse til bleer stillet til rådighed, så er i fri for at tage en stor taske med hver dag.

Udenfor er der en stor dejlig legeplads med sandkasse og forskellige legeredskaber. Der er en lang indkørsel, som vi bruger til cykler og spille bold. Jeres barnevogn må gerne stå hos mig i hverdagene, men jeg vil gerne at i tager den med hjem i weekenderne og ferier. I tilfælde af sygdom skal jeg nok give besked om jeres ting på sms.

I min dagpleje har vi aktiviteter som følger vores læreplanstemaer. Vi har aktiviteter der følger de forskellige årstider eks. jul og påske. De forskellige aktiviteter er naturligvis tilpasset børnenes alder og kompetencer .

Mandag:  Kl. 6.40 - 16.25

Tirsdag:   Kl. 6.40 - 16.25