Jonna Jakobsen

Billede af Jonna Jakobsen

Jeg hedder Jonna Jakobsen

Jeg er gift med Per og vi har 6 børn og 7 børnebørn. Jeg blev ansat som dagplejer i 1987. Selvom jeg har mange års erfaring, er hver dag en ny dejlig udfordring med de små poder, da ingen børn er ens. Jeg nyder hver time med børnene, da de beriger mit job.

I mit job har jeg stor fokus på børnenes udvikling både sprogligt, motorisk og socialt. Måden jeg imødekommer dette på, er f.eks. ved dialogisk læsning og udendørs aktiviteter. Ydermere er trivsel i børnegruppen også en vigtig faktor, da dette udvikler sociale venskaber blandt børnene, så vi sammen skaber en god dag.

Jeg lægger meget vægt på, at komme ned i børnehøjde, det skaber en ro i flokken, at vi sammen kan sidde på gulvet og lege, lave sanglege og læse historie m.m.

En anden faktor, som jeg har fokus på, er børnenes udvikling. Jeg arbejder efter, at børnene udvikler sig alderssvarende samt lærer nogle af de basale ting, så som selv at tage tøjet af og på. Derudover har børnene også gavn af at lære, hvad turtagning vil sige, så alle børn bliver set og hørt.

Billede af Jonnas hus

Jeg har et stort køkkenalrum, hvor der er masser af plads til børnene.

I haven er en kæmpe legeplads og masser af stier til at køre rundt på.

Har også lidt grønthave, hvor børnene kan gå ned at smage på bær og være med til at så ærter m.m.

Jeg er som ”Grøn Spirer” dagligt ude og lære børnene om de forskellige årstider, og hvad der sker med plante og dyreliv. Jeg lærer også børnene om mad "fra jord til bord".

Jeg har udvidet Grønne Spirer med friluftsrådets ”Spring ud i naturen”, hvor motorik er i højsædet.

Jeg deltager i legestue en gang ugentlig, så har vi fastelavn, dagplejedag, udflugter og julearrangement.

Det betyder meget for mig at skabe gode relationer til jer forældre. Er I trygge er det også nemmere for jer, at skulle aflevere jeres guldklump til mig.

Jeg sætter stor pris på åbenhed og ærlighed.

Det er vigtigt at barnet får det søvn det har behov for. Barnet har bedst af selv at vågne.

Ved opstart i min dagpleje får I som forældre udleveret en seddel, hvorpå der står hvad tasken skal indeholde.

Ved sygdom stilles ting i garagen.

Informationer om legestuen står på min tavle.

Mit hjem er røgfrit og allergivenligt.

Mandag: Kl. 6.30 – 16.25

Tirsdag:  Kl. 6.30 – 16.25