Karin Vestergaard

Billede af Karin Vestergaard

Jeg hedder Karin Vestergård

Har været dagplejer siden januar 1992, og før det arbejdet 1 år i vuggestue.

Jeg bor med min mand Ole, sammen har vi to børn som er flyttet hjemme fra.

Som dagplejer lægger jeg stor vægt på at børnene har en tryg og rolig hverdag, med masser af omsorg og nærhed.

Et sted hvor der er plads til læring, så børnene udvikler sig socialt, motorisk, sproglig, og bliver så vidt muligt selvhjulpne.

Billede af sandkasse og legeområde

jeg bor i et stort rummeligt hus på Skaglen, lige ud til et stort grønt område, med sportsplads og legeplads i nærheden.

Jeg har et stort indrettet værelse til børnene, lige ud til køkken alrum, hvor der også er mulighed for leg.

Udendørs er der et indhegnet legeområde med stor sandkasse i haven.

Dagen starter med morgenhygge og leg, evt. en lur hvis at der er behov for dette.

Vi bruger meget tid på at synge, rim/remser, læse og kigge bøger.

Vi kommer også gerne ud hver dag, enten i haven på legeplads eller i skoven.

Vi mødes også ind imellem med andre dagplejere og deres børn.

Vi har nogle faste traditioner i dagplejen, så som påske, dagplejedagen, og jul som vi fejrer.

Vi går også i legestue hver 14. dag.

Måltiderne er formiddagsmad, frokost og eftermiddagsmad, som gives ud fra Viborg kommunes kostpolitik.

Et godt samarbejde med jer forældre omkring jeres barn, vil være en god daglig dialog. Åbenhed, ærlighed og gensidig respekt er vigtigt, da det skaber tillid.

Er der tvivl eller undren så spørg mig gerne.

Husk, at ringe eller give besked, hvis jeres barn er syg eller ikke kommer.

Det er individuelt hvor meget børn har brug for at sove, nogle har måske behov for at sove flere gange om dagen, der er mulighed for at sove inde og ude.

I skal selv medbringe barnevogn og sengetøj. Barnevognen kan stå i garagen, men tages med hjem i weekenden.

Medbring dette i dagplejen:

• Taske med skiftetøj, hagesmæk, hjemmesko, og ekstra sut.
  • Bleer og skumklude, jeg siger til i god tid når jeg mangler.
  • Udetøj og sko efter årstiden, regntøj, gummistøvler, termotøj, flyverdragt, vanter og huer.

Ved dagplejers sygdom vil i blive ringet op af morgentelefonen fra kommunen, barnets taske stilles i barnevognen, som kan afhentes om morgenen i garagen.

Mandag:  Kl. 6.45 – 16.30

Tirsdag:  Kl. 6.45 – 16.30

Onsdag:  Kl. 6.45 – 16.30

Torsdag:  Kl. 6.45 – 16.30

Fredag:   Kl. 6.45 – 15.45

Karin Vestergård

Skaglen 45

Mail: kari978m@viborgskoler.dk

Kontaktes inden for åbningstiden.