Kirsten Krog

Billede af Kirsten Krog

Velkommen til min dagpleje:

Jeg hedder Kirsten Krog og har været dagplejer siden 1995.

Børnene hos mig møder hver dag en dagplejer, som er god til at give tryghed og til at se det enkelte barns behov.

Jeg er god til at skabe rolige og trygge omgivelser med en overskuelig og genkendelig hverdag. Accept af forskellighed, positiv tilgang og stabil. Jeg er glad for at være sammen med børnene og se hvordan de udvikler sig med hensyn til læring, sproglig udvikling, motorisk udvikling, at blive sociale, udvikle selvværd og det at blive selvhjulpen. Jeg følger også Viborg Kommunes læreplanstemaer.

Billede af Kirstens hus

Jeg bor på en ejendom nær Ørum i naturskønne omgivelser, sammen med min mand Steen Krog.

Vi har en dejlig stor have med masser af plads til fysisk udfoldelse, leg og fordybelse. På gården har vi 2 udekatte som vi en gang i mellem hilser på, når vi er udenfor.

Vi deltager i legestue 2 gange om måneden. Henholdsvis en formiddagslegestue og en heldagslegestue i Bjælkehytten.

Vi følger også livet på markerne omkring os, og det er meget populært at opleve alle de forskellige maskiner, som en landmand har.

Når vi er indenfor, leger, læser bøger og synger. Indimellem bager vi brød og andre kreative aktiviteter. I den forbindelse laver vi altid fastelavnsris, påske-julepynt, og fejre højtiderne i legestuen. Den anden onsdag i maj fejrer vi Dagplejens dag.

Dagplejepædagog

Dorte Retz Kasperczyk

Et godt forældresamarbejde er vigtigt for at kunne skabe en god hverdag for jeres barn.

For mig er det vigtigt med et godt forældresamarbejde. For mig er det:

• Samarbejde gennem dialog
  • En beskrivelse af dagen gives hver dag mundtligt
  • Ærlighed og åbenhed

I dagplejen betragtes søvn som et basalt behov for trivsel og udvikling. Det betyder, at det enkelte barn skal have mulighed for at få den nødvendige søvn. Når jeres barn starter i dagplejen, vil det ofte have brug for at sove en tidlig formiddagslur samt at sove over middag. Jeg tilrettelægger derfor dagens aktiviteter efter børnenes individuelle søvnbehov.

Når jeres barn starter i dagplejen skal I selv medbringe:

• Barnevogn, dyne/voksipose, godkendt sele, myggenet, og regnslag.
  • Bamse / sutteklud
  • 2 hele sæt skiftetøj
  • Overtøj og sko til årstiden
  • Bleer og vådservietter
  • Sut (hvis dette bruges)
  • Solcreme og solhat
  • En taske til hvert barn til opbevaring

Jeg sørger for:

• Mad og drikke
  • Højstole
  • Legetøj og aktivitetsmaterialer
  • Hagesmække

Barnevognen kan stå hos mig man - fredag, men tages med hjem i weekenden. Den vil stå her på eget ansvar.

I tilfælde af dagplejers sygdom, gives der besked til jer pr. telefon hurtigst muligt i tidsrummet kl 06.00 - 8.00 om morgenen. Jeg vil stille børnenes barnevogn og taske frem i laden, så I kan hente den om morgenen.

Formiddagslegestue:

Børnene møder ind hos mig, evt. aflevering i hallen, hvis det passer bedre.

Vi spiser frugt og brød inden aktiviteterne starter, herefter deltager vi aktivt i legen, og det som måtte være besluttet vi skal lave. Der er også altid sang og det at køre på scooter hører også med til at gå i legestue.

Heldagslegestue:

Vi møder ind i heldagslegestuen om morgenen til modtagelse. Der er fælles aktiviteter og vi laver som regel varm mad denne dag, og de børn som kan, hjælper til. Det er også i heldagslegestuen, at vi arbejder med TOPI, tidlig opsporing og indsats, når børnene sover.

Mine åbningstider er:

Mandag:  Kl. 06.30 - 16.15