Lise - Lotte Lindgreen

Lise-Lotte smiler foran hvid baggrund

Velkommen til min dagpleje

Mit navn er Lise-Lotte Lindgreen.

Jeg har god erfaring som dagplejer og har været ansat siden 1990. Min fritid bruger jeg bl.a. på gåture og min familie.

Jeg prioriterer venskaber og fællesskaber mellem børnene, sund kost, naturen. Jeg bruger naturen hver dag, da jeg synes det er vigtigt at børnene får udviklet deres motorik og sociale kompetencer.

Jeg har også fokus på børnenes sproglige og motoriske udvikling og jeg finder god inspiration i naturen, til at arbejde med netop det.

Jeg lægger også vægt på, at give børnene en kendt og tryg hverdag, hvor der er mulighed for både at kunne fordybe sig og udforske omverdenen.

Leg i haven, tre børn undersøger en vandpyt med gummistøvler og skovle

Jeg er gift med Lars.

Vi bor i Ørum i et dejligt hus, med stor have, hvor der er en god legeplads. Indenfor har vi et stort legeværelse i forlængelse af køkkenet.

Vi er i legestue 2 gang om måneden sammen med nogen af de andre dagplejere og vi besøger jævnligt børnehaven og bruger også det lokale bibliotek.

Derudover bruger jeg meget naturen i mine daglige aktiviteter. jeg laver både en ugeplan og en årsplan som jeg følger. Det er eks. udflugt i skoven, lave bladkranse, finde kogler og male dem osv. Vores ture i naturen og timer i haven er godt for udviklingen af børnenes sanser, motorik og sprog.

Når vi er indenfor, synger vi ofte samt leger og danser. Indimellem bager vi brød og andre kreative aktiviteter. I den forbindelse laver vi altid fastelavnsris, påske-julepynt, og fejrer højtiderne i legestuen. Den anden onsdag i maj fejrer vi Dagplejens dag.

Et godt forældresamarbejde er vigtigt, for at kunne skabe en god hverdag for jeres barn. Derfor er det vigtigt, at der er tid til den daglige dialog omkring barnets trivsel.

Gennem følgende:

• Samarbejde gennem dialog
  • En beskrivelse af dagen gives hver dag mundtligt
  • Ærlighed og åbenhed
  • Jeg har en informationstavle hvor jeg skriver lidt om det vi har lavet

I dagplejen betragter vi søvn som et basalt behov for trivsel og udvikling. Jeg sørger for at skabe rammerne for at jeres barn får sovet tilstrækkeligt i dagtimerne.

Når jeres barn starter i dagplejen, vil det ofte have brug for at sove en tidlig formiddagslur samt at sove over middag. Jeg tilrettelægger derfor dagens aktiviteter efter børnenes individuelle søvnbehov.

Når jeres barn starter i dagplejen skal I selv medbringe:

• Barnevogn, dyne/voksipose, godkendt sele, myggenet, og regnslag
  • Bamse / sutteklud
  • 2 hele sæt skiftetøj
  • Overtøj og sko til årstiden
  • Bleer
  • Sut (hvis dette bruges)
  • Solcreme og solhat
  • Hagesmække
  • Håndklæde til bleskift
  • En taske til hvert barn til opbevaring

Jeg sørger for:

• Mad og drikke
  • Højstole
  • Vådservietter og skumklude
  • Legetøj og aktivitetsmaterialer

Barnevognen kan stå hos mig man - fredag, men tages med hjem i weekenden. Den vil stå her på eget ansvar.

I tilfælde af dagplejers sygdom, gives der besked til jer pr. telefon hurtigst muligt i tidsrummet kl 06.00 - 8.00 om morgenen. Jeg vil stille børnenes barnevognen og tasken frem på terrassen, så I kan hente den om morgenen.

Når vi er i halvdagslegestue skal I aflevere senest kl. 8.30, da aktiviteterne i Tjele hallen starter kl. 9.00.

Når vi er i heldagslegestue skal I aflevere og hente i ”Bjælkehytten”. Der vil vi være hel dagen sammen med den legestuegruppe vi er i.

Mandag:  Kl. 06.30 - 16.15

Tirsdag:    Kl. 06.30 - 16.15